donderdag 20 maart 2014

En toen was er een beugel #Invisalign

Oei, ik twijfel! Ga ik het met de rest van de wereld delen of niet?
Ja, ik doe het en wel om de simpele reden dat ik zo heb moeten zoeken naar goede gebruiksinformatie over de Invisalign beugel.

Na heel veel verschillende beugels in mijn tienertijd gedragen te hebben, dacht ik toch echt dat ik er klaar mee was. Helaas zijn in de loop van de jaren mijn inmiddels rechte tanden toch weer gaan schuiven, balen dus!!

Tijdens een tandartsbezoek in 2012 liet ik vallen dat ik me toch wel stoorde aan mijn 2 bovenste snijtanden die toch redelijk over mijn voortanden heen schoven. Gelukkig niet zo erg dat ik a la minute actie wilde ondernemen, want met een verwijzing naar de ortho op zak, duurde het nog wel meer dan driekwart jaar totdat ik ging voor een intake gesprek bij de ortho!

Alle opties werden besproken en ik kwam ook in aanmerking voor de 'onzichtbare beugel'; Invisalign.
De keus tussen een traditionele 'slotjes' beugel of Invisalign is vanuit cosmetisch oogpunt snel gemaakt, maar je betaald er dan ook wel meer voor. Er zijn talloze voordelen te benoemen; hygienischer, sneller klaar, minder tijd aan controles kwijt, dus ik besloot te kiezen voor Invisalign.

Eind 2013 de verzekering veranderd naar maximaal aanvullend en zo kreeg ik ook nog wat geld terug voor de behandeling.
Op 4 maart 2014 heeft Orthodontist Schulten (http://www.orthoschulten.nl/behandelmogelijkheden/soorten-beugels/#item-18) mijn gebit gescand met de Invisalign software en 3 dagen later lag het behandelplan al klaar. Na mijn akkoord ging het hele circus starten en moest ik geduldig wachten tot mijn beugels met de post uit de Verenigde Staten in Oud-Beijerland waren aangekomen. Dit duurde nog geen 2 weken.

Aaaaaah, op 20 maart kan ik starten met beugel #1.

1 opmerking:

  1. Hoi, ik lees toevallig je blog, twijfel nog over een dergelijke behandeling. Hoe bevalt het je tot nu toe? Hebben ze je ook verteld hoe lang het hele traject gaat duren? Moet je vaak op controle komen, en wat zijn de kosten ongeveer? Sorry, een hoop vragen, maar ik ben zo benieuwd :) Groeten, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers